Jelenlegi hely

Karcsún is biztonságban

Ma, amikor a külső megjelenésre olyan sokat adunk, talán nincs is olyan ember, aki életében legalább egyszer ne foglalkozott volna már a fogyókúra gondolatával. Sokan meg is próbálkozunk vele egyszer - de inkább többször. Különböző csodamódszereket, csodakapszulákat, fogyókúrás teákat, és ki tudja még, mi mindent vetünk be annak érdekében, hogy leolvadjanak rólunk azok a kilók. De elgondolkodtunk-e valaha is, hogy miért ragaszkodik a testünk a túlsúlyhoz?

Az első dolog, amit tudnunk kell, hogy a testünknek - ha bármilyen okból kövér akar lenni - megvan az a képessége, hogy hízásra kényszerítsen, pontosan úgy, ahogyan a lélegzetvételre kényszerít. A testben beépített genetikai túlélő program működik, amely ha bármilyen oknál fogva úgy érzi, hogy az életben maradás érdekében erre van szükség, kényszerít, hogy meghízzunk és meg is tartsuk ezt a súlyt. Ez a program arra szolgál, hogy zsírtárolásra használja a testünket.

De miért akarna a testem kövér lenni?

A testünk akkor akar kövér lenni, ha úgy dönt, hogy kövéren vagyunk a legnagyobb biztonságban. A kövérség és a biztonság közötti összefüggés furcsának tűnhet, de attól még igaz. A test szempontjából az élet a biztonságról szól. A mai világban már nincs olyan élethelyzet, amelyben a kövérség nagyobb biztonságot jelentene. Manapság nem kell attól félnünk, hogy kutyák vagy tigrisek vesznek üldözőbe, és az éhínség sem valós veszély. Van azonban számos más stresszforrás, amelyekkel nap mint nap meg kell küzdenünk. Például a helytelen táplálkozás miatti tápanyaghiány, a méreganyagok, a sugárzás, a zajszennyezés, a bűnözés, a jelzáloghitelek, a bank- és hitelbotrányok, a goromba ügyfelek, a beteg rokonok, a munkanélküliség, a túl kevés randi, a túl sok randi, a hatalmukkal visszaélő házastársak, családtagok, főnökök, ügyfelek, és a listát még hosszan lehetne folytatni. A stressznek ezek a formái olyan kémiai folyamatokat indíthatnak el, amelyek agyunkban aktiválják azt a programot, hogy tárolja a zsírt a szervezetünkben. Amint a testünk megérti, hogy soványan vagyunk a legnagyobb biztonságban, sovány akar majd lenni és megszabadul a túlsúlytól.

Pozitív érzelmekkel a stressz ellen

Amint automatikus szokásunkká válik a pozitív gondolkodás, kiiktathatjuk azoknak a stresszjelzéseknek a 90 százalékát, amelyek azzal tévesztik meg a testünket, hogy nem vagyunk biztonságban, és önvédelemként szükségünk van a kövérségre. A gondolatok valójában szokások: minél többet gondolkodunk egy adott módon, annál inkább megerősödik az a gondolkodási szokás. Szokás lehet a negatív gondolkodás, a bosszankodás vagy rettegés, akár úgy is, hogy egyáltalán nem vagyunk tudatában. Így aztán munkába menet, főzés vagy öltözködés közben - tulajdonképpen folyamatosan - azt a stresszjelzést küldjük a testünknek, hogy: „Nem vagyok biztonságban! Csinálj valamit!”

Tippek, hogyan szokjunk hozzá a pozitív gondolkodáshoz:

• Sugárzó szeretet
A szeretet a legnagyobb pozitív érzelem, mely megtisztítja az energiáidat. Könnyebbé, simábbá, kielégítőbbé, értelemmel telibbé és élvezetesebbé teszi az életet.

• Megbocsátás
A tőlünk telhető legjobb módon és tudásunk szerint mindannyian a szükségleteink kielégítésére törekszünk. Mindnyájunknak vannak önző és nemes szükségletei is. Előfordul, hogy csak úgy vagyunk képesek kielégíteni őket, hogy azzal valaki más igényeit, vágyait vagy jogait sértjük. Mindannyian sérülünk és megsértünk másokat, viszont mások hibáztatása és a megbocsátás megtagadása mindenkinek árt – legfőképpen saját magunknak.
A megbocsátás nem más, mint az elengedés, a megszabadulás mozzanata. Feloldjuk a fájdalmat, a sérelmeket. Amikor képesek vagyunk megszabadulni érzelmi terheinktől, a túlsúlyként felhalmozódott fizikai terhek elengedése előtt is megnyílik az út.

• Megbecsülés
A megbecsülés érzése mellett nem létezhet negatív gondolat. A megbecsülés feloldja a rossz dolgokat. Ahol megbecsülés van, ott nincs szomorúság, düh, megbántódás, vagy más olyan mérgező érzelem, amely beindítaná a védekező programot. Legyünk hálásak azokért a dolgokért, amelyek már most jelen vannak az életünkben.

• Az árnyoldalunk elfogadása
A negatív, sötét gondolatoktól és érzésektől való megszabadulás legjobb módja, ha tudatosan elfogadjuk őket, és helyet adunk nekik magunkban. Ezek is a részeink, melyeket megpróbálunk kiszorítani és elvágni mindattól, amit valódi önmagunknak tekintünk. A rossz gondolatok rossz érzéseket szülnek, amiért elítéljük magunkat, hiszen rendes emberek mentesek az ilyesmitől. Minél inkább harcolunk velük, annál inkább erősítjük őket, hiszen folyton rájuk figyelünk. A kirekesztés helyett a befogadás, az integrálás a valódi megoldás.

• Fogadd el a testedet olyannak, amilyen
Fontos, hogy képesek legyünk megbékélni a testünk jelenlegi formájával. Bármilyen ellentmondásosnak is tűnik, ne legyünk elégedetlenek és türelmetlenek, próbáljuk inkább kényelmesen érezni magunkat úgy, ahogy most vagyunk. Mindaddig, amíg nem fogadjuk el, és nem szeretjük magunkat a mostani testünkben, az önértékelés és az önbecsülés terén idézünk elő éhséget.

• Tedd el a mérleget
Ez hozzátartozik ahhoz, hogy elfogadod magad úgy, ahogyan vagy. Ha minden nap méred magad, a megtorpanás időszakában könnyen elveszítheted a lelkesedésedet.

• Fedezd fel a szenvedélyedet
Nagyon sokan már rég elvesztették kapcsolatukat az örömmel és a szenvedéllyel, és már fogalmuk sincs, mit jelent a szívük követése. Annyira kimerültek, hogy már csak aludni szeretnének. Tegyük fel magunknak a következő kérdéseket:
• Vajon nekem mit jelent a szívem követése?
• Mi ébreszt bennem szenvedélyt?
• Miért élek?
Ébresszük fel a lelkünket és találjuk meg az igazi válaszokat!