Jelenlegi hely

Étkezési 1x1

Szétválasztó étkezés
Az ételek szétválasztása nem diéta. Ez a természetes, harmonikus étkezés.
Dr. Howard Hay, aki maga is orvos volt rájött arra, hogy ha együtt fogyasztja a fehérjében gazdag ételeket a szénhidrátban, keményítőben gazdag ételekkel (pl. húsok, tejtermékek és tojás – a köretekkel, gabonafélékkel egy étkezésen belül), akkor az nagyon lassan és rosszul emésztődik meg. 
 
Szétválasztó étkezés
Azonban, ha ezeket különválasztva fogyasztja, legfeljebb semleges ételekkel együtt (pl. nyers és párolt zöldségek), a gyümölcsöket pedig mindig üres gyomorra és mással nem összekeverve, akkor a panaszai megszűnnek, a betegsége és a túlsúlya eltűnik. 
 
Étkezési utópia?
Az ugyanis ma még elképzelhetetlennek tűnik, hogy a civilizált ember önként lemondjon az egészségét nagyban tönkretevő, rengeteg bajának okozójáról: az állati fehérjék fogyasztásá-ról....
 
A szétválasztó étkezés alapszabályai
 
A táplálkozásból teljesen hagyja ki a cukrot, a süteményeket és az édességeket, mert ezek erőteljesen emelik az inzulinszintet. A sok inzulin hatására néhány óra múlva jelentősen csökken a vér cukortartalma, aminek farkaséhség lesz a következménye. 
Fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű (lehetőleg tönkölybúzából) készített kenyereket, tésztákat egyen. 
Lehetőleg csak tisztított vizet igyon! 
18 óra után már semmit se egyen, mert az emésztés számottevően lelassul!
A szénhidrátokban gazdag ételek a szétválasztó diéta értelmében vegetáriánus fogá-sok, ami azt jelenti, hogy rizzsel, tésztafélékkel és burgonyával zöldségeket kombiná-lunk. Igyekezzünk ezeket az ételeket lehetőleg minél kevesebb zsiradékkal elkészíteni.
Ha húst, tojást, tejet, tejterméket vagy halat szeretnénk enni, köretként csak zöldsége-ket fogyasszunk, és lehetőleg együnk előtte fél órával nyers salátát. Ezekhez az éte-lekhez nem szabad burgonyát, tésztát, kenyeret vagy rizst enni! 
Jól látható, hogy e rendszerben a 4. és 5. pontban leírtakat kell a legszigorúbban betartani. Gyümölcsöt - az erjedés és annak kellemetlen tünetei elkerülése érdekében – tízóraira, vagy uzsonnára önmagában ajánlatos enni. 
 
Az ételek felosztása
Szénhidrátok, keményítők: kenyér, gabonafélék, rizs, tésztafélék, burgonya 
Semleges élelmiszerek: zöldségek, saláta, nyers ételek, zsiradékok, olajos magvak 
Fehérjék: hús, hal, tojás, tejtermékek, hüvelyesek
A semleges élelmiszerekkel bármely másik csoport kombinálható, azonban a szénhidrátokat és a fehérjéket egymással tilos kombinálni! 
Az emberi fehérje előállításához alapvetően szükséges aminosavakat és növényi fehérjéket az alábbi ételekben találhatja meg: tofu, köles, barnarizs, gombafélék, gabona- és magcsírák, ola-jos magvak, hüvelyesek.
 
─Varga Sándor holiszta, természetgyógyász tanár