Jelenlegi hely

ÉLETELIXÍR HÁZILAG

ÉLETELIXÍR HÁZILAG

 

A turmixok - vagy más néven smoothie-k - energiával töltenek fel, jótékony hatással vannak az egészségünkre és ráadásul még ízletesek is. Fontos azonban, hogy lehetőség szerint organikus eredetű alapanyagokat használjunk az elkészítésükhöz.

 

Egészségünk és jóllétünk érdekében oda kell figyelnünk a táplálkozásunkra, de mit tegyünk, ha egy kis pluszenergiára van szükségünk és szeretnénk fokozni az életerőnket? Pörgessük fel a napunkat olyan élelmiszerekkel, amelyek különösen értékes és tápláló tápanyagforrásnak számítanak. Ezek pedig a nyers zöldségek, gyümölcsök, zöld levelek és a magvak. Ezek az élelmiszerek táplálják a testünket és helyreállítják a kiegyensúlyozott és egészséges állapotot. Energiaszintünk megemelkedik, életerőnket és egészségünket hosszú távon megőrizhetjük.

A smoothie-kat fogyaszthatjuk tápláló fogásként, főétel mellé vagy frissítő nassolnivalóként.

 

Ivólé vagy smoothie?

 

A smoothie egy finom, sűrű ital, melyben a hozzávalók minden része (a növényi rostok és a lé is) megtalálható. Teljes értékű táplákékok, melyekkel egy-egy étkezést is kiválthatunk. Akár az elég, ha napi szinten beiktatunk az étrendünkbe egy pohár smoothie-t, és máris sokat tettünk az egészségünkért. Az ivólevek, vagy más néven szűrt levek abban különböznek a smoothie-któl, hogy rostot nem tartalmaznak, viszont minden mást igen. Az enzimeket, ásványi anyagokat, vitaminokat, tehát a bennük található gyorsan felszívódó, értékes tápanyagokat ugyanúgy tartalmazzák a rostok kivételével. Mindkét fajtának megvan az előnye. Ha nem fogyasztunk elég nyers zöldséget és gyümölcsöt, akkor a smoothie-k fogyasztásával elegendő rostot tudunk bevinni a szervezetünkbe, amire nagy szükségünk van a méregtelenítéshez. A szűrt levek előnye pedig, hogy nem terheljük le az emésztésünket nagy mennyiségű növényi rosttal, ugyanakkor hozzájutunk az értékes tápanyagokhoz.

 

Zöld turmix, az életelixír

 

Smoothie-kat és ivóleveket készíthetünk zöldségekből, gyümölcsökből, zöld levelekből, illetve ezek kombinációjából. A zöld leveleknek óriási jelentősége van étkezésünkben. Legértékesebb részük a klorofill, amelynek erős lúgosító és méregtelenítő hatása van, és oxigénnel látja el szervezetünket. Nagyon magas az ásványianyag-tartalmuk, rendszeres fogyasztásuk helyreállítja az emésztést és segít a méregtelenítésben. Zöld levél lehet pl. a spenót, sóska, salátafélék, petrezselyemlevél, káposztafélék, mángold, medvehagyma, búzafű, csalán stb., de a sárgarépa levele is, amiben több a tápanyag, mint magában a gyökérben.

Ha zöld turmixot szeretnénk készíteni, nagyon egyszerű dolgunk van: valamilyen zöld levelet, gyümölcsöt (az íze miatt) és vizet összeturmixolunk és készen is vagyunk. Kettőnél többféle zöld levelet és két-háromnál több gyümölcsöt ne tegyünk  bele, mert elveszti a friss ízét, jellegtelen lesz tőle a turmixunk. Váltogassuk az összetevőket, mert akármennyire is egészségesek a zöld levelek, a bennük található hatóanyagok felhalmozódhatnak a szervezetünkben.

 

Fontos!

Ha turmixokat készítünk - amibe nagy mennyiségben teszünk zöld leveleket - bio minőséget vásároljunk, hiszen ezek a levelek szívják fel a legtöbb nitrátot a műtrágyából, így sokkal többet ártunk magunknak vele, mintha nem innánk.

 

Recept:

 

Selymes narancsos zöld turmix

Hozzávalók:

½ narancs (vagy egy kimagozott alma)

2 banán

10 dkg bébispenót

2-3 dl víz

 

A hozzávalókat simára turmixoljuk. Tehetünk bele más gyümölcsöket is, a pici levelű spenóttól különlegesen finom lesz.